مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده ابراهیم ـ گالش کلا

این بقعه در پانزده کیلومترى شمال باخترى سارى، در میان گورستان عمومى روستاى گالش کلا واقع شده است.

بنایى تازه ساخت به شکل مستطیل به ابعاد 21×10 متر است که توسّط یازده پلکان به فضاى اوّل آن که به عنوان مسجد استفاده مى شود راه مى یابد و سپس درى به بقعه اصلى که مرقد امامزاده در آن است تعبیه نموده اند. بقعه شامل دو اتاق تو در تو است و چندین پنجره جهت نورگیرى دارد و پوشش بام آن حلب سر است. صندوق بلند چوبى بر روى قبر نهاده اند تا از مرقد محافظت شود که هیچ اثر هنرى ندارد.

درب جداگانه اى از جانب مغربِ بقعه، توسّط هفت پلکان به مرقد راه مى یابد. در مقابل همین راه پله ها، سرویسهاى بهداشتى، سقاخانه، غسالخانه، گورستان و فضاى سبز قرار دارد و مجموع زمین زیارتگاه حدود شانزده هزار و سیصد متر است. بخشى از این زمین به عنوان زمین فوتبال نوجوانان استفاده مى شود.

خفته در مزار را برادر امامزاده عبدالله مدفون در همین روستا مى دانند اما از نسب آن اطّلاعى ندارند و ما هم به سندى که به شجره نامه آن رهنمون سازد، برنخورده ایم.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده