مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده جبّار ـ کلیج کلا

این بقعه در هفت کیلومترى شمال خاورى محمّد آباد (مرکز بخش دو دانگه)، بر بالاى تپّه اى مشرف بر روستاى کلیج کلا واقع شده و چشم انداز آن فوق العاده زیباست.

بنایى تازه ساخت و کرسى بلند به شکل مستطیل و به ابعاد 12×7 متر است که چندین پنجره در اطراف بقعه جهت نورگیرى تعبیه نموده اند. درب بقعه از جانب شرق و رو به جنگل باز مى شود. مرقد امامزاده را به وسیله آجر و گچ بالا آورده و به طول 20/2 و عرض 20/1 و ارتفاع 20/1 سانتى متر ساخته و روى آن پارچه سبز نهاده اند. بخشى از پایین مرقد امامزاده را دیوار کشیده اند و به عنوان مسجد از آن استفاده مى کنند.

چندین اصله درخت آزاد تنومند در صحن بقعه وجود دارد که جلوه خاصّى به صحن داده است. متأسّفانه از هویّت صاحب مرقد اطّلاعى حاصل نشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده