مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده محمّد ـ آهودشت

در نوزده کیلومترى جنوب خاورى سارى، روستاى آهودشت واقع است. بعد از عبور از امامزاده عابدین این روستا، به فاصله پانصد مترى از آن به شیب تند کنار جاده بر مى خوریم که مقدارى از زمین در انتهاى شیب مسطح مى شود که بناى کوچک و برج گونه امامزاده محمّد قرار دارد.

بقعه به ارتفاع سه متر و به شکل مدور ساخته شده است که بر روى آن گنبد موزونى به ارتفاع سه متر برپا شده و قیراندود (ایزوگام) نموده اند. بنا فاقد صورت قبر است. درب بقعه از جانب شمال باز مى شود و صحن آن نیز که حدود چهار هزار مترمربع است مدفن مردگان اهالى روستا است.

درختان آزاد تنومند که ارتفاع برخى از آنها به بیش از دوازده برابر بقعه مى رسد، فضاى بسیار دلپذیرى را به وجود آورده است. گویند که این زیارتگاه توسّط خواب چند تن از اهالى بنا شده است. از هویّت خفته احتمالى در آن هیچ اطّلاعى در دست نیست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده