مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده عبدالله ـ امره

در هیجده کیلومترى جنوب شهر سارى و در سمت راست جاده دودانگه، روستاى سرسبز و زیباى امره واقع شده که در آن یازده بقعه کوچک و بزرگ وجود دارد. یکى از آن بقاع متبرکه که اخیراً بازسازى شده است، بقعه امامزاده سیّد عبدالله مى باشد که بنایى تازه ساخت با ایوانى کوچک و دو اتاق تو در تو است و مدخل اصلى آن از جانب شمال باز مى شود، سقف بقعه پشم سیمان (ایرانیت) است.

قبر امامزاده در اتاق اوّل سمت چپ واقع شده و کمى بالاتر از آن قبر دیگرى است که متعلّق به فرزند او سیّد محمّد بن عبدالله است. بر روى هر دو قبر صندوق چوبى تازه ساختى قرار دارد.

زمین زیارتگاه حدود پانصد متر است و قبور کسان اهالى روستا در صحن آن قرار دارد. به گفته اهالى مادر سیّد محمّد و همسر سیّد عبدالله در کنار وى مدفون هستند که به سیّده ذریّه خانم شهرت دارد.

  • ۸۷۴
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده