مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده ابوالقاسم کاشان روستای علوی

بقعة این امامزاده در میان روستاى علوى و على‏ آباد واقع شده است و به «سیّد ابوالقاسم و سیّد نورالهدی» مشهور است.

ساختمان امامزاده از بنایى تازه ساخت و کرسى بلند که توسّط 14 پلّکان به مدخل آن راه مى‏یابد و در دامنة کوه خارج از روستاى على‏آباد قرار دارد، تشکیل می‌شود.

بناى قبلى شامل یک اتاق کوچک خشت‏وگل، با گنبد عرقچینى بود که کنار آن یک اتاق کوچک تعبیه شده بود و در سالیان قبل تخریب گردید و به جاى آن بناى کنونى که به صورت یک شبستان بزرگ به ابعاد 13×16 متر است، ساخته شد. این بنا توسّط پنج پلّکان به اتاق مرقد راه مى‏یابد که به صورت مستطیل و به ابعاد 5×8 متر است. در وسط بقعه، ضریح آلومینیومى به ابعاد 60/1×20/1 متر قرار دارد. در شمال بقعه، اتاق کوچکى به ابعاد 3×4 متر تعبیه شده و قبر کوچک و ضریح کوچکى که متعلّق به فرزند امامزاده است، در آن قرار دارد.

بر فراز بقعه، گنبد کوچکى به ارتفاع 5/1 متر احداث شده و زمین زیارتگاه بیش از شش هزار مترمربّع مى‏باشد و در آن سرویس‏هاى بهداشتى و چند اتاق تعبیه شده است. به اعتقاد اهالى، امامزاده سیّد ابوالقاسم نور الهدى از نبیره‏هاى امام هفتم (ع) است امّا تا کنون به مستندات این ادّعا بر نخورده‏ایم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده