مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده حمزه ـ روستاى چالى سوادکوه

بقعه این امامزاده در میان قبرستان بزرگ روستاى چالى در 15 کیلومترى جنوب قائمشهر و 20 کیلومترى شهر پل سفید، (مرکز شهرستان سوادکوه) واقع شده است.

بقعه، بنایى مستطیل شکل به ابعاد 11×6 متر و شامل دو اتاق تو در توست. جلوى آن را با استفاده از سه تیر آهن ایوان مختصرى ساخته‏اند. مسجد بزرگى در صحن امامزاده است که مساحت آن به بیش از 700 متر مربّع مى‏رسد. قبر امامزاده در اتاق دوّم قرار دارد و ضریحى چوبى به ابعاد 1×2 و ارتفاع 90 سانتى متر بر روى مرقد نصب است.

جوى آب روان در بین قبرستان و محوّطه مسجد در حال جارى شدن است و به مزارع شالى و اطراف آن سرازیر مى‏شود. زمین زیارتگاه حدود یک هکتار است و چنان قبرها نامنظم چیده شده که به زحمت مى‏توان به مسجد آن راه یافت. متأسّفانه از شخصیّت مدفون در بقعه اطلاعى حاصل نشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده