مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده حسین ـ کیاسر

این بقعه در شهر کیاسر (مرکز بخش چهاردانگه) و در میان گورستان قدیمى و عمومى آن قرار دارد که به شاهزاده حسین مشهور است.

بقعه به شکل مستطیل به ابعاد 13×30/5 سانتى متر و شامل دو اتاق تو در تو با بام حلب سر است. قبر امامزاده در اتاق دوّم قرار دارد و درب آن از جانب شمال باز مى شود و چهار جهت بقعه، پنجره اى جهت نورگیرى تعبیه نموده اند.

در اتاقى که مرقد امامزاده در آن است، صورت پنج قبر در آن دیده مى شود که قبر بزرگ متعلّق به شاهزاده حسین و قبور دیگر متعلّق به سه پسر و یک دختر اوست. زمین زیارتگاه و قبرستان آن حدود یک هکتاراست که اخیراً توسّط حاج آقاى زمانى ابراهیمى و حاج حسن هادى نژاد، زمینى دیگر که مجاورت بقعه و فعلا از آن به عنوان زمین فوتبال استفاده مى شود، وقف آستانه نموده اند.

درباره شخصیت مدفون در این بقعه نمى توان اظهارنظر قطعى نمود، چونکه اسامى بقیّه ى مدفونان به درستى معلوم نیست، اما احتمال دارد که خفتگان در این مزار، برادر و فرزندان برادر سیّد حمزه روستاى اسرم و هولار باشند. جهت اطلاع از شجره نامه وى به شرح حال امامزاده حمزه اسرم و حمزه رضا هولار مراجعه فرمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده