مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده حاضر و زینب خاتون ـ بهبهان { جنب پادگان هوایى }

امامزاده حاضر و زینب خاتون ـ بهبهان  { جنب پادگان هوایى }

بقعه این امامزاده جنب پادگان هوایى، خارج از شهر بهبهان واقع شده و مورد توجه اهالى است.

ساختمان بقعه شامل سه اتاق تو در توست که ابتداى آن مدخلى به ابعاد 6×8 متر است. در سمت راست این فضا، اتاقى به ابعاد 4×8 متر است و به اندازه 40 سانتى متر از اتاق اول پائین تر قرار گرفته و بر بالاى آن گنبد عرقچینى از داخل و کلاه خودى از خارج به ارتفاع سه متر قرار دارد.

در جانب چپ بقعه اتاق دیگرى به ابعاد 4×4 متر است که در وسط آن صورت قبرى به اندازه 60 سانتى متر از کف بقعه ارتفاع دارد و بر روى آن پارچه سبز کشیده اند. بر بالاى این اتاق، گنبد کلاه خودى به ارتفاع 5/3 متر است. در شرق این اتاق، انبار یا شبستانى به ابعاد خودر اتاق اول وجود دارد.

قبر اول را اهالى متعلّق به امیر سلیمان مشهور به امیر حاضر بن محمّد بن احمد بن اسماعیل بن حسین بن امام هادى (علیه السلام) و قبر دوم را متعلّق به خواهر او بى بى زینب خاتون مى باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده