مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امامزاده پیر غیب ـ شوش{ میزآباد }

امامزاده پیر غیب ـ شوش{ میزآباد }

مشهور به «غیب بن على(علیه السلام)»، بقعه این امامزاده در خارج از روستاى میز آباد و در میان باغات روستا با چشم انداز مناسب واقع شده است.

ساختمان بقعه به شکل مربع و به ابعاد 12×12 متر است. اصل مرقد در اتاقى به ابعاد 5×5 متر قرار دارد که دورِ آن شبستانى به پهناى چهار متر از هر جهت احاطه نموده و توسّط دالانى با در به هم مرتبط مى شود. چهار زاویه اتاق را با ایجاد چهار گوشواره به دایره تبدیل نموده و در نتیجه گنبد دو پوش بنا را بر آن استوار ساخته اند. این گنبد از داخل عرقچینى و از خارج به صورت مخروطى مطبق به ارتفاع چهار متر است.

در وسط بقعه صورت قبرى است که چهل سانتى متر از کف بقعه ارتفاع دارد و برروى آن پارچه سبز کشیده اند. زمین زیارتگاه بیش از 6000 متر مربع است و اخیراً سرویس هاى بهداشتى و وضوخانه ساخته اند.

ببخشید دنبال امامزاده بی بی کسخل میگردم آدرس بدین ممنون میشم ، حق کوسکشی شما هم محفوظه

آدرسش را از خواهرگرامیتان بپرسید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده