مزارات ایران و جهان اسلام

سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های ایران جهان اسلام (امامزاده ، بقعه، آرامگاه، مقبره، مزار، گنبد، تربت، مشهد، قدمگاه، مقام، زیارت، معرفی عالمان انساب، کتابشناسی مزارات و زیارت و انساب

امام زاده شاهور دهچال خنداب درحال تخریب+تصاویر

به گزارش پایگاه خبری نسیم خنداب:روستای امامزاده دهچال در بخش مرکزی شهرستان خنداب و در منطقه غربی شهر خنداب واقع شده است که دارای یک امام زاده در ابتدای روستا می باشد.

امام زاده شاهور از نوادگان امام موسی ابن جعفر (ع)است که مورد تکریم و احترام خاصی برای اهالی روستا به شمار می رود.
بنای این امام زاده به گفته اهالی روستا نزدیک به 200 سال قدمت تاریخی دارد و این امر باعث تخریب و عدم رسیدگی به آن شده است،به این علت که اداره میراث فرهنگی با ممانعت کردن تخریب بنای امام زاده باعت شده است تا این بنا به همین وجه ادامه پیدا کند.

همین طور که در تصاویر مشاهده می نماید ترک های بزرگی در گنبد بنای امام زاده شکل گرفته و نمای بدی را به تصویر کشیده است.
به گفته اهالی،2 سال پیش اداره میراث فرهنگی شهرستان درب ورودی آستان مبارک امام زاده شاهور که قدمت تاریخی داشته را برده اند و هنوز هم دری برای آن تهیه نکرده اند و باعث بسیار شرمندگی است که گفته شود که حیواناتی همچون سگ ها در شب و هنگامی که کسی کنار آن نیست به داخل امام زاده می روند که باعث بی احترامی به شان والامقام آن حضرت خواهد شد.

اهالی ادامه دادند:سالهای پیش نیز با هماهنگی رئیس اداره اوقاف شهرستان اقدام به تخریب و بازسازی این امام زاده کرده بودند که بلافاصله اداره میراث فرهنگی متوجه شده و خود را به محل رسانیده و از تخریب آن ممانعت نموده است.
اهالی خطاب به اداره میراث فرهنگی گفتند: این چه تکریم واحترامی است که به خود امامزاده توجهی نمی شود و به بنای آن می پردازند، اگر میراث فرهنگی  اجازه دهد ما آن را با کمک اوقاف شهرستان خواهیم ساخت.

در کنار آستان مبارک امام زاده شهید بسیجی به نام علی اکبر بارانی دفن شده است که در منطقه عملیاتی خیبر مورخ 62/12/11 به شهادت رسیده است. 

 

 

 

 

 

 

 

سلام در سا1378افرادی از این امامزاده مقادیری طلا به سرقت بردند وخوردن هر شهر یک خانه خریدند تمام زمین های کشاورزی مردم اهالی روستا را با زور همان پول خریداری کردند ومیراث فرهنگی هم هیچ کاری نکرد خدایا خودت جوابش را بده الاهی امین 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
سایت علمی پژوهشی زیارتگاه های جهان اسلام (معرفی بیش از چهل هزار زیارتگاه)

طراح وبلاگ: سید محمد علوی زاده